Перейти к содержимому

Добро пожаловать на форум клана Abuse!



Для вступления в наши стройные ряды в любом из проектов вам следует создать топик в этом разделе форума, указать игру (так как мы не ограничиваем себя одним проектом), цели вступления и статы персонажа/информацию в зависимости от игры. Небольшое эссе о себе и контактные данные приветствуются.


Зарегистрироваться

Коротко о нас


«– Я вас оскорбила. Я вас назвала дураком, глупцом, идиотом и пиздюком.


Лунообразное лицо приняло такое выражение, будто Катценберг увидел лакомства:


– Вы знаете, откуда произошло слово «дурак»? От латинского imbecille, что значит «не имеющий палки». Намек на то, что при ходьбе всегда приходится опираться на палку. Жить, не опираясь ни на одну догму, ни на один твердый принцип, не прислоняясь ни к чему, – для этого нужно иметь храбрость, правда? Надеюсь, что я – дурак, и хочу оставаться им как можно дольше…


– Я не обижаюсь и на определение «глупец», – продолжил Катценберг. – Глупец произошел от латинского stupidus Пораженный изумлением. Глупец всему удивляется и всему радуется. Я надеюсь долго пробыть глупцом. «Идиот» по-гречески значит «особенный». Идиоматизм – это особенность языка. Я хочу быть особенным. Что же касается пиздюка, то тут есть явная связь с женскими половыми органами. Назвать кого-нибудь пиздюком – значит провести параллель между ним и чем-то самым прекрасным и плодородным на свете, не так ли? Я верю, что я – пиздюк, обладающий достоинствами дурака, глупца и идиота.»


«Отец наших отцов» — Бернард Вербер

Фотография

Red Orchestra 2: Rising Storm

Жадность не порок Халява Бульбощедрость

  • Авторизуйтесь для ответа в теме
Сообщений в теме: 34

#1
Vent

Vent

    Хуй непростой

  • Abuse
  • PipPipPipPipPip
  • 2 937 сообщений
  • Играет в:
    лето, какие игры..
  • Vent
    Не в сети

Steam профиль


           

245470_rising-storm_demotivators_to.jpg

 

 

 

 

 В общем давно назревало создать тему по этой игре, потому что старая тема , как и игра дальнейшего развития у нас в сообществе не получила, а зря..
Игра очень даже неплоха. Тем более сейчас у многих она уже есть.
 
Видео    Купить игру
 
Просьба запилить в ТСике отдельный раздельчик.
 
Кстати по немчикам, появились отдельные карты, в которых только танковые сражения, но тут нужно играть или вдвоем, или втроем в одном экипаже, потому что скакать с места стрелка, например на место водителя, потом обратно, как бы не очень..
Для тех кто в нее толком не играл, советую полностью пройти обучение, особенно игра за командира отряда (управление бойцами, управление артиллерийским или минометным огнем) и командира танка (управление, прицелы, приближение, команды экипажу)


Сообщение отредактировал Alibabaich: 23 Апрель 2014 - 17:19

  • 0

#2
Gras

Gras

    Пусть говорят

  • Abyss
  • PipPipPipPipPip
  • 2 336 сообщений
  • Gras
    Не в сети

Steam профиль

Делал предзаказ второй красной капеллы только ради возможности покатать на пз4 от первого лица.

О боже, как же разрабы жидко обосрались во время запуска, это нельзя описать. Они даже были вынуждены дропнуть всю стастику в стиме. Ну и конечно оптимизация уровня лучших российских говно-шутеров.

Потом поправили и игра доставляет, хотя бы тем, что кол-во ролей "немяса" ограничено: в бою не будет 100500 снайпиров и пулеметчиков, успел занять слот - будешь играть элитным стрелком, не успел - соси лапу, боец и превозмогай из однозарядной винтовки.

Хорошая игра, да. Лучше батлфилдов, но популярности не снискала и не снищет - слишком сложна для большинства.


  • 0

ты летний рыцарь!


#3
Vent

Vent

    Хуй непростой

  • Abuse
  • PipPipPipPipPip
  • 2 937 сообщений
  • Играет в:
    лето, какие игры..
  • Vent
    Не в сети

Steam профиль


           

Мне она чем понравилась, реализмом, почти как в Арме 2й, 1 выстрел - 1 труп


  • 0

#4
Kvark

Kvark

    БАНОЧКА, БЛЯТЬ!!!!!111

  • Abuse
  • PipPipPipPipPip
  • 4 227 сообщений
  • Играет в:
    старпёра

Steam профиль


           

"Банзай" охуенен.


  • 0

Не суть, мое мнения не услышат да и особого выхлопа с этого не будет. Как не странно связь между шутка и логика есть. Взаимосвязь в том...


#5
BoBRe

BoBRe

    Олдфаг

  • Abuse
  • PipPipPipPipPip
  • 3 246 сообщений

Реквестую набег илириотов.


  • 0

Это Ваха - тут все охуели.А некоторые даже Эльдары.

Суть тяжолой брони не няшность внешнего вида а сохранение тушки оператора от всего.


#6
aka_44n

aka_44n

    Олдфаг

  • Abyss
  • PipPipPipPipPip
  • 2 912 сообщений

За командира отряда никак не могу понять обучалку с минометами там всякими,она у меня толи тупит то ли зависает. то ли лыжи не едут. А на танковых картах отодрал один двоих чуваков сначала за РККА потом за Фрицев.


  • 0
Сытый конному не пеший

#7
BoBRe

BoBRe

    Олдфаг

  • Abuse
  • PipPipPipPipPip
  • 3 246 сообщений

За япов прикольно бегать,сегодня апнул катану - тупо вырезал вжводик как сюка-криса-са-спини.

А Чече хуй.Мог-бы и приконектитсо - благо местов на серваке было приличьно.


Сообщение отредактировал BoBRe: 23 Январь 2014 - 23:03

  • 0

Это Ваха - тут все охуели.А некоторые даже Эльдары.

Суть тяжолой брони не няшность внешнего вида а сохранение тушки оператора от всего.


#8
aka_44n

aka_44n

    Олдфаг

  • Abyss
  • PipPipPipPipPip
  • 2 912 сообщений

За япов прикольно бегать,сегодня апнул катану - тупо вырезал вжводик как сюка-криса-са-спини.

А Чече хуй.Мог-бы и приконектитсо - благо местов на серваке было приличьно.

я к тому времени ужо обещалсо Сёме в лыцарей поиграть!


  • 0
Сытый конному не пеший

#9
Semeckiy

Semeckiy

    Кулинарный б-г

  • Abuse
  • PipPipPipPipPip
  • 2 411 сообщений
  • Играет в:
    War of Roses, War of Vikings

Steam профиль

Поставил, посмотрим, если играть одному - то скука смертная... посмотрим - что будет, если с нашими погонять...


  • 0

ДА ну нахуй, я сваливаю отсюда...


#10
Vent

Vent

    Хуй непростой

  • Abuse
  • PipPipPipPipPip
  • 2 937 сообщений
  • Играет в:
    лето, какие игры..
  • Vent
    Не в сети

Steam профиль


           

если играть одному - то скука смертная..

Дык надо серв выбирать, где народу и ботов зашкаливает на квадратный метр, тогда там дикая мясорубка


  • 0

#11
aka_44n

aka_44n

    Олдфаг

  • Abyss
  • PipPipPipPipPip
  • 2 912 сообщений

Тут вот наш знакомый набигач в дэйзи и прочие батлфилды жалуется.

 

 При запуске некоторых карт загрузка зависает, после нажатия кнопки Esc  появляется такая ошибка

 

Прикрепленный файл  2014-01-26_00001.jpg   67,72К   2 Количество загрузок:

 

Поиск по тематическим форумам не помог. Есть идеи ?


  • 0
Сытый конному не пеший

#12
BoBRe

BoBRe

    Олдфаг

  • Abuse
  • PipPipPipPipPip
  • 3 246 сообщений

Тут вот наш знакомый набигач в дэйзи и прочие батлфилды жалуется.

 

 При запуске некоторых карт загрузка зависает, после нажатия кнопки Esc  появляется такая ошибка

 

attachicon.gif2014-01-26_00001.jpg

 

Поиск по тематическим форумам не помог. Есть идеи ?

По ходу версия карты не совпадает.


  • 0

Это Ваха - тут все охуели.А некоторые даже Эльдары.

Суть тяжолой брони не няшность внешнего вида а сохранение тушки оператора от всего.


#13
aka_44n

aka_44n

    Олдфаг

  • Abyss
  • PipPipPipPipPip
  • 2 912 сообщений

делоть-то што?


  • 0
Сытый конному не пеший

#14
Semeckiy

Semeckiy

    Кулинарный б-г

  • Abuse
  • PipPipPipPipPip
  • 2 411 сообщений
  • Играет в:
    War of Roses, War of Vikings

Steam профиль

Там, вроде, фокс нашел инструкцию по лечению болезни.

Я, правда, не уточнял - заработало ли все.


  • 0

ДА ну нахуй, я сваливаю отсюда...


#15
BoBRe

BoBRe

    Олдфаг

  • Abuse
  • PipPipPipPipPip
  • 3 246 сообщений

чОчО?Удалить корявую карту и скачать по-новой.


  • 0

Это Ваха - тут все охуели.А некоторые даже Эльдары.

Суть тяжолой брони не няшность внешнего вида а сохранение тушки оператора от всего.


#16
aka_44n

aka_44n

    Олдфаг

  • Abyss
  • PipPipPipPipPip
  • 2 912 сообщений

 ВОТ РЕШЕНИЕ ПРОБЛЕМЫ:
For Red Orchestra 2 maps
1) Navigate to:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Red Orchestra 2\ROGame\CookedPC\Maps
2) Delete the folders of the offending maps
3) Right-click on RS/RO2 Multiplayer in your Steam library
Properties > Local Files > Verify integrity of game cache

For Rising Storm maps
1) Navigate to:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Red Orchestra 2\ROGame\CookedPC\RSGame\Maps
2) Delete the folders of the offending maps
3) Right-click on RS/RO2 Multiplayer in your Steam library
Properties > Local Files > Verify integrity of game cache

НО, надо удалять обе папки, MCР и обычную, а так же для профилактики удалить файлы: ROEntry.roe и TE-CampaignStart.roe после чего можно обновлять кеш. Стим загрузит все файлы и все будет работать.


  • 0
Сытый конному не пеший

#17
Vent

Vent

    Хуй непростой

  • Abuse
  • PipPipPipPipPip
  • 2 937 сообщений
  • Играет в:
    лето, какие игры..
  • Vent
    Не в сети

Steam профиль


           
У меня такого не было, хз..
Есть еще прикол, если карта новая или самодельная, при заходе на серв, она начинает скачиваться, скачивается долго, но если в этот момент серв сменил карту, пишет ошибку и сбрасывается не докачавшись
  • 0

#18
aka_44n

aka_44n

    Олдфаг

  • Abyss
  • PipPipPipPipPip
  • 2 912 сообщений

У меня такого не было, хз..
Есть еще прикол, если карта новая или самодельная, при заходе на серв, она начинает скачиваться, скачивается долго, но если в этот момент серв сменил карту, пишет ошибку и сбрасывается не докачавшись

подтверждаю,было!


  • 0
Сытый конному не пеший

#19
Vent

Vent

    Хуй непростой

  • Abuse
  • PipPipPipPipPip
  • 2 937 сообщений
  • Играет в:
    лето, какие игры..
  • Vent
    Не в сети

Steam профиль


           

Большая обнова на 8,5 гигов, чет они слегка охренели, судя по обьему..

Спойлер:

April 21st RO2/RS Update Changelog
2 new Transports

  • Universal Carrier & Sonderkraftfahrzeug 251 (SDKfz 251)
  • Winter and Summer textures
  • New Achievements
  • Transports implemented in 3 maps Arad, Barashka and Rakowice

New Gametype S&D

  • 9 maps modified to work for SD (4 RO2, 5 RS)
  • 1 completely new map SD-Warehouse (for RO2 - Official Custom Map)
  • New achievements
  • Added a new bind '=' to drop the bomb in the game binding menu

New RS map Maggothill

  • Merrill's Marauders, made up of a series of light infantry assault units (lacking heavy weapons), was ordered to take up position at Nhpum Ga and hold it against attacking Japanese forces in April of 1944. Ill equipped for this holding action, the Marauders were put under siege and often time surrounded by the Japanese.

    Faced with poor health conditions and limited supplies, the Marauders managed to hold. At the end of the battle, 400 enemy were confirmed dead with 57 dead marauders and hundreds more wounded or incapacitated.
     
  • Modes Supported: RSFF, RSTE, RSCD, RSSD

Brewing system

  • After Brewing their map once, custom mappers shouldn’t have to brew their maps after future game updates
  • Testing has shown some existing cooked maps will work under the new system, but others have shown errors (such as missing textures) and will need to be brewed to have them corrected

MCP Winners 

  • Phosphate Plant
  • Myshkova River
  • Otori Shima

Fixed Tank bugs

  • T-pose bots should no longer show up (fixed for 5 different variations)
  • Fixed vehicles staying in the wrong DepthPriorityGroup after a player finishes spectating (tanks could be seen as always on top of everything)
  • Changing position in the driver's seat of a vehicle no longer breaks the ability to switch to that seat
  • Vehicle Teamkill and Vehicle Kill Assist kill messages now display the correct text label (previously both said "Kill Assist"
  • Fixed tanks shooting off to the left when trying to shoot near an object between you and where you were aiming the cannon
  • Fixed inability to spawn in tanks as certain roles at times
  • Fixed tanks often getting stuck on objects
  • Fixed that firing HE/AP removed ammo from the MG as well
  • Made the spawntank cheat not spawn a tank stuck on the front of your tank
  • Fixed issue that makes you unable to look around on a non standard aspect ratio
  • Fixed log spam when at a resupply point
  • Fixed log spam when changing seats in a vehicle
  • When hitting an object with your tank you now hear the impact hit sounds
  • Fixed players getting insta-banned if they hit a friendly tank
  • Fixed players getting insta-banned if they drive over a friendly with a tank
  • Fixed cases of seeing tankers inside your tank without a head
  • Fixed cases of seeing the people sitting inside a tank appear through the outside of tank
  • Vehicles with a broken transmission can no longer turn
  • Destroyed T34's in non-winter paint no longer display ultra blurry, low res textures
  • Fixed spectator camera jerking around when someone changes seat
  • Tanker bots can now be removed as expected when using the KillBots() command or the Remove Bots function in WebAdmin
  • Added new setting FriendlyFireHitVehiclePunishScale to reduce instances of one-hit-bans for hitting friendly vehicles
  • Vehicle broken transmission sound no longer starts and stops abruptly. It fades in and out
  • Damaging an undamaged vehicle armour plate in an armour zone that is already in a heavily damaged state will no longer reset the zone's health back to a higher value
  • Players in vehicles should no longer be prompted to resupply MG soldiers outside the vehicle
  • Vehicle crew and passengers will now always play the correct death animation for the position/stance that they were in on death, rather than always using the one for the default position
  • Changing seat position while holding the fire button on a vehicle MG spot will cease firing as soon as the transition starts or the player is killed
  • Tank Icons on the overhead map now correctly scale with the resolution of your monitor (making them no longer appear huge on low res monitors, or tiny on high res ones)

New Tank features

  • Server ability to force players to fire the current shot before they can reload a different kind of ammo
  • Added ability to bind the rotating of a tank turret to happen by keyboard instead of mouse in the default config files (this is currently unsupported functionality but can be found commented out in the defaultroconfig.ini file)

Campaign

  • Fixed bug where roles appear to be available but are not selectable (in campaign) 
  • Fixed bug that allowed players to spawn on enemy squad leader when teams were swapped
  • Fixed incorrect icons in the campaign window
  • Fixed the chat automatically scrolling back to the beginning when voting over a territory
  • Pacific campaign map in WebAdmin now matches the one in game (was previously scaled differently)
  • Fixed incorrect spelling of the Pacific Campaign territory "Volcanoes"

Weapons

  • Weapons now track ammo on both the client and the server, stopping players to fire more shots with a weapon than the mag contains
  • Fixed knee mortar reload sounds ignoring volume settings
  • Re-ranged the knee mortar to stop it from firing short
  • Bolt action rifles no longer lose shell ejections after performing a full reload
  • M1 Garand empty clip ejection no longer stops at random intervals
  • Players of the Japanese in RS can no longer get effectively unlimited booby traps 
  • Players can no longer initiate a reload if they're bandaging
  • Fix for circumstances causing the player viewpoint to float above where it should be for machine gunners
  • Fixed the interruption of MG barrel change not stopping the 3p animation from playing, or preventing the code from swapping the barrel over regardless
  • Fixed machine gunners being able to unlock movement during pre-game countdown
  • Fixed Heavy machine gun ammo getting out of sync with the server when firing in fully automatic
  • Adjusted pivot points on RS MGs, so that they no longer allow the player camera to rotate behind walls
  • Fixed exploit that allowed iron sights to be raised instantly
  • You now correctly hear footstep sounds, when holding the fire button while moving around with a katana.
  • Fixed cases of deployable weapons creating T-posed soldiers or "Jazzhands"

General

  • Fixed the ability to join a full team by going spectator first and then selecting the team
  • Fixed bug that had AI being added to the wrong team when a player logged out, leading to a server crash if the other team's roles were all filled
  • Fixed exploit where footstep sounds could be disabled
  • RO2 level up messages no longer incorrectly play RS sound effects
  • Added new handling to allow native VOX for "no valid artillery target" messages when Native Voices is enabled
  • Switching to Axis spectator from the Axis team while online will no longer cause everyone in the server to speak using Allied voices
  • Teamchat messages in the campaign menu chat box now have a prefix of (TEAM) so that their teammates know that it's a private team message rather than a public one
  • Fixed a bug that limited the number of bots that could join a game
  • Fixed an issue where the camera view target would be set to the wrong thing
  • Fixed issue where reinforcements kept resetting after players have begun spawning
  • Fixed Allied players can say "argh i’m hit" with native audio from the Axis perspective
  • Automatic hint for Banzai charging should no longer appear for German soldiers
  • Selecting a role via the "Join a Squad" menu while the pre-game countdown is underway will no longer result in an un-possessed pawn at spawn

UI

  • Map/Kick/RoleKick voting menus should no longer reset to the top every time another player casts a vote
  • Germans now see that they have to type np to forgive instead of kp
  • Commander orders icons on the overhead map now clamp to the edges of the visible map when zoomed in, rather than overflowing onto the rest of the HUD
  • Commanders now see orders icons offset correctly on the overhead map when zoomed in
  • Fixed options in Steam Workshop menu being clipped off the bottom of the screen (and therefore unusable) while using non standard aspect ratios
  • Fixed inconsistent uppercase vs lowercase role names on the pre-game ready screen
  • Fixed bug where incorrect realism mode was displayed when mode and map changed by webadmin
  • Fixed objective and player spotted icons in the World Widget (HUD overlay) being located incorrectly while using non standard aspect ratios
  • Added <> brackets s to hints where a key press is required

Map changes

  • All official custom maps now have a more standardized squad unlock system, so that in low player/clan matches you do not end up with too many smgs etc.
  • Custom map names now appear on the loading screen rather than just "Custom Map"
  • Fixed misplaced tactical view ammo icons for most MCP custom maps.

Arad2

  • Moved infantry spawns closer to the villages.
  • Added AT rifles to all ammo locations around the objectives.
  • Fixed matinee tracks for recon planes - lifted their altitude.
  • Cover improvements
  • Multiple buildings opened up for infantry
  • AT rifles placed at ammunition supplies
  • Added Transport Spawns

Barashka

  • Changed North and South Village capture times from 15s to 30s to promote better fights over the final objectives
  • Marksman roles now show up with less than 16 players
  • Fixed elite assault roles not having classic mode overrides
  • Cover improvements

Bridges of Druzhina

  • Re-centered the map which should reduce/eliminate cases where weapons would be inaccurate at range
  • The radio on the first bridge now works for both teams.
  • All roles have been redone from scratch hopefully fixing the invisible ppsh/ or the ptrs looking ppsh bug.
  • Cover improvements.

Coldsteel

  • Re-centered the map which should reduce/eliminate cases where weapons would be inaccurate at range

Gumrak Station

  • Added squad names

Mamayev Kurgan

  • Fixed cover in one of the initial pillboxes to allow MGs to properly deploy

Myshkova River

  • Cover improvements

Rakowice

  • Cover improvements
  • Made changes so tanks can no longer easily get stuck in the trenches
  • Messages, about events moved up from the center of the screen so they are less likely to be blocking your view

Betio

  • Minor collision fixes
  • Removed ability to win 2 rounds instantly

Guadalcanal

  • Fixed players flying into the sky if you kill them in the underground airfield bunker
  • Fixed an invisible wall near the Red Cross objective

Iwo Jima

  • Changed tessellation distance to help reduce terrain related exploits

Kwajalein

  • Cover improvements

Issues that can no longer be reproduced (likely fixed by some other change)

  • Selecting the TT33 lvl25 makes you spawn with only 1 weapon
  • Selecting the SVT40 Sniper lvl50 no longer crashes your game (and your entire team)
  • Issues with the lvl 25 pzb rifle
    • When deploying when prone your character moved up into the air
    • No visible muzzle flash
    • Bullets hitting nearby objects when the player was aiming further away

Crash Fixes

  • Fixed several of the most common crash reports that came in

Сообщение отредактировал Vent: 21 Апрель 2014 - 18:11

  • 0

#20
aka_44n

aka_44n

    Олдфаг

  • Abyss
  • PipPipPipPipPip
  • 2 912 сообщений

обновка, лол.


  • 0
Сытый конному не пеший





Темы с аналогичным тегами Жадность не порок, Халява, Бульбощедрость